Arom-dekor Kemi tar steget in på en ny marknad
När den stora Clean & Facilitymässan 2022 slog upp portarna i veckan var Arom-dekor Kemi på plats för att lansera sitt nya sortiment med olika städprodukter under det egna varumärket AdCleanLine.
När den stora Clean & Facilitymässan 2022 slog upp portarna i veckan var Arom-dekor Kemi på plats för att lansera sitt nya sortiment med olika städprodukter under det egna varumärket AdCleanLine.
”Vi är här för att förhandsvisa vår nya serie AdCleanLineTM som i första steget består av nio olika städprodukter.
Försäljningsstart blir i januari 2023 då vi kommer ha merparten av produkterna Svanenmärkta”, säger Björn Vackmyr, Area Sales Manager/Private Label som varit en av de drivande i projektgruppen på Arom-dekor Kemi.
”Jag är ganska ny på Arom-dekor men kommer från branschen och har jobbat mycket med denna typen av produkter. Jag kände ganska omgående när jag började på Arom-dekor att här finns stor kunskap och en enorm produktionsförmåga så varför inte göra fler typer av rengöringsprodukter till fler målgrupper än till fordonsindustrin som idag är Arom-dekors största målgrupp, säger Björn.
I maj i år satte vi igång projektet att skapa AdCleanLine-serien i ett nära samarbete med kunder som hjälpt oss att utvärdera och korrigera vissa av produkterna. För vem kan det bättre än de som arbetar proffesionellt med produkterna dagarna i ända. Försäljningsstart är alltså i januari 2023 med dessa nio produkter men inom kort efter det kommer ytterligare tre-fyra produkter inom samma serie,” avslutar Björn med ett leende.
.