Ny säljavdelning på Moelven
Den nya organisationen har ökat limträföretagets aktivitet på marknaden
– När de gjort en affär tar en särskild projektledare vid, och säljaren går vidare för att arbeta med nya kunder och nya affärer. Det betyder att säljavdelningen lägger mer tid på det den ska göra – att sälja. Arbetsuppgifterna renodlas och det leder till ökad effektivitet, säger han, i ett pressmeddelande.
Olika affärsområden
I den nya organisationen, som sjösatts under hösten arbetar säljarna mer riktat mot de olika affärsområden så som bygghandeln, projekt, broar, industrin, flervåningshus och kundanpassade projekt som kommer färdigkonstruerade från våra kunder.
– I den hårda konkurrens som råder på marknaden är det nödvändigt att vi är effektiva. Vi konkurrerar med flera andra leverantörer av limträbalk i Sverige, och med konkurrerande material – stål och betong. Det är en stor utmaning att ta marknadsandelar från stål och betong. Alla upplever en trygghet med ett material som de känner sedan tidigare och det krävs övertygande argument för att de ska prova något annat, och vi har goda argument för limträ som alternativ: Det ger en vackrare byggnad och snabbare stomresning. Dessutom har det betydande miljöfördelar, säger Niclas Fredriksson och framhåller att Moelven Töreboda AB har en god potential för stark tillväxt.
Bra drag på marknaden
Limträ är lämpligt i alla byggnader med stora spännvidder, exempelvis i idrottshallar, skolor, lantbruk och lager- och fabrikslokaler. Enligt Niclas Fredriksson ser de även ett stort intresse inom småhusindustrin och han upplever ett bra drag på marknaden.