23948sdkhjf

Säljsuccé för BWG Homes

Investeringar och nyanställningar, på koncernen bakom Myresjöhus och Smålandsvillan, efter 25-procentig ökning av försäljningsvolymen.
BWG Homes, där varumärkena SmålandsVillan och Myresjöhus ingår, har under 2014 ökat sin försäljningsvolym med en fjärdedel.

Som en konsekvens av det har huskoncernen genomgått en organisationsförändring i form av tydligare fokus på projektutveckling. I våras togs beslutet att investera i fabrikerna och dessutom har det anställts 100 personer det senaste året – både inom produktion och administration.

Om marknaden håller i sig är målet att fortsätta rekryteringen även kommande år för båda varumärken.

– Under 2016 år kommer vi anställa mellan 50 och 100 personer, säger Joakim Henriksson, vd på MWG Homes, till Building Supply.

Investeringarna består bland annat av förlängda monteringsspår i fabriken Vrigstad, ny produktionsutrustning och förbättrade logistikflöden i Myresjö samt en kommande ombyggnation i Sundsvall under 2016.

Och de senaste förändringarna, menar Joakim Henriksson, är viktiga för koncernen:

– Det här innebär att vi har krafter, och därmed mandat, att långsiktigt förvärva mark, säger han.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.096