Trivselhus fortsätter att växa
Nyanställningar och expansion i görningen.
Orden kommer från Jan Johansson, vd på Trivselhus.
I ett pressmeddelandet framgår det att Trivselhus under senare år har intensifierat sina strategiska satsningar på projektområden med parhus, radhus och lägenheter. Utöver egen markexploatering samarbetar företaget också med andra markägare kring intressanta och attraktiva områden.
Satsningarna har under 2015 resulterat i en kraftigt ökad orderingång för Trivselhus, framförallt genom projektområden. Under 2015 uppför Trivselhus och systervarumärket Movehome nära 400 bostäder och volymerna väntas öka med runt 40 procent 2016.
– Det går bra för flera aktörer i småhusbranschen nu, det är attraktivt att bygga nytt och förtätningen inom våra projektområden ligger i linje med dagens bostadspolitik, uppger Johansson i pressmeddelandet.
Ett fördjupat samarbete med det brittiska entreprenadföretaget Esh under det nya varumärket Trivselhus by Esh bidrar till den ökade orderingången.
– Trivselhus och Esh har gemensamma värderingar kring bland annat hållbarhet och kvalitet, så det är ett naturligt steg för oss att ta. Under det nya varumärket utvecklar, bygger och säljer vi bostäder på egna projektområden i norra England, avslutar Jan Johansson.