23948sdkhjf

Hon ska leda Skanskas sociala medier-arbete

Saab-rekrytering blir ansvarig för byggkoncernens sociala kanaler på ett globalt plan.
Som ett led i att stärka och utveckla Skanskas närvaro i sociala medier har Skanska rekryterat Caitriona O’Connor som sociala medier-chef globalt.

Enligt uppgifter till Building Supply är tjänsten helt ny för Skanska AB.

Caitriona O’Connor kommer närmast från Saab där hon senast haft rollen som global varumärkeschef. Hon har även stor erfarenhet av att arbeta som konsult och rådgivare åt några av Sveriges största företag med uppdrag att utveckla deras närvaro i sociala medier.

– Jag ser fram emot att ingå i Skanskas kommunikationsstab och att jobba åt ett företag vars arbete är så påtagligt på många marknader runt om i världen. Det ska bli mycket spännande och roligt att få utveckla Skanskas sociala kanaler och bidra till att skapa meningsfulla dialoger med de olika målgrupperna, säger O’Connor i ett pressmeddelande.

Skanskas globala sociala medier-kanaler har, enligt pressmeddelande, vuxit snabbt.

– Varje dag följer hundratusentals människor i olika delar av världen Skanska i de sociala kanalerna. Genom att jobba mer strategiskt med kanalerna på de olika marknaderna kommer vi att kunna stärka varumärket och dialogen med våra målgrupper. Caitriona O’Connor är rätt person för det uppdraget. Hon har erfarenhet av internationella företag, är metodisk och strategisk och vi ser mycket fram emot att jobba med henne, avslutar Edvard Lind, presschef på Skanska AB.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109