23948sdkhjf

Riksbyggen skaffar marknadschef

Helt ny roll skapas när Riksbyggen vill stärka varumärket.
I och med tillsättningen av Annika Bagge som marknadschef skapar Riksbyggen en ny roll i ledningen. Enligt företaget är det ett steg mot att öka fokus på kunder och samtidigt stärka varumärket både nu och i framtiden.

Den nya positionen ska främst präglas av att leda ett enhetligt marknadskommunikationsarbete och driva varumärket framåt.

– Det som framförallt lockar mig är att Riksbyggen är ett stabilt och framgångsrikt företag i en spännande bransch i stark utveckling. Det ska bli oerhört inspirerande att få bidra med alla mina erfarenheter i en för min del ny bransch, säger Annika Bagge i ett pressmeddelande.

Annika Bagge, som innehaft ledande befattningar i 14 år, kommer närmast från mediechef hos Telia. Hon tillträder tjänsten den 1 december.

Britta von Schoultz, kommunikationschef på Riksbyggen, säger att tillsättningen är ett resultat av Riksbyggens starka tillväxtfas och att de därför ser ett behov av att förstärka marknadsfunktionerna.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078