Ramböll Sverige rekryterar kommunikationschef
Han kommer närmast från en motsvarande tjänst på Barncancerfonden.
Han lämnar närmast en tjänst som chef för kommunikation och privatinsamling på Barncancerfonden.
– Branschen står inför spännande förändringar och Ramböll är ett bolag med förutsättningarna och viljan att vara med och leda den utvecklingen. Linus kommer spela en viktig roll i det arbetet och stärka vår satsning på digitalisering som ett sätt att utveckla samhället, säger Niklas Sörensen, vd för Ramböll Sverige.
Linus Almqvist har drivit Barncancerfondens kommunikations- och varumärkesarbete sedan 2013 med målet att dubbla organisationens intäkter till 350 miljoner kronor på fem år. Ett mål som redan efter fyra år uppnåtts.
Han har innan dess verkat som varumärkeschef på Vattenfall och ansvarat för varumärkes- och marknadsfrågor på nordisk nivå på SAS respektive Barilla. Nu blir han ansvarig för att driva Rambölls kommunikationsarbete och öka varumärkeskännedomen på den svenska marknaden.
Linus Almqvist tillträder sin nya tjänst den 1 april.