23948sdkhjf

Plåtslagarkampanj silver-prisad

PVF yrke och utbildning har vunnit pris för sitt arbete med att locka fler till plåtslagaryrket.
I torsdags vann PVF yrke och utbildning pris för sin kampanj "Strålande utsikter" på Magnet Awards. De fick silver i kategorin "Årets kampanj för studenter" där man jobbat med att locka personer till plåtslagaryrket, det skriver organisationen i ett pressmeddelande.

I kampanjen har man riktat in sig på att nå ut till elever, rektorer, studie- och yrkesvägledare samt politiker, för att visa att plåtslagaryrket är vad man kallar för ett framtidsyrke.

Enligt vd Annika Waernström ligger framgången i kampanjen att man skapar relevant kommunikation och når ut till dem på deras arena.

– Plåtslagaryrket är ett riktigt framtidsyrke. Branschen är i stort behov av arbetskraft och har mycket att erbjuda den som söker sig dit. Vi fortsätter därför jobba ideligen med att utbilda om yrket och berätta om dess fördelar. Att man är garanterad jobb, får bra betalt och får använda sin kreativitet, säger Annika Waernström, vd på PVF yrke och utbildning i pressmeddelandet.

PVF ägs av Plåt och ventföretagen och Byggnads. Magnet awards är en tävling för employer branding och i juryn sitter bland andra Billerud Korsnäs hr-chef Paulina Ekvall och Skanskas employer branding-chef Ann Ericsson.

Såhär löd motiveringen till deras silver-pris:
Ska man få genomslag i en målgrupp är det smart att också påverka de som påverkar. Detta är en kampanj i tre dimensioner som både tar politisk höjd, moderliga poänger och studenterna i handen. Här ser vi en mycket välintegrerad och genomtänkt lösning med en tydlig röd tråd. Ett rakt igenom väl genomfört hantverk med både kreativ och strategisk höjd. Vi tror dessutom effekten kommer att stärkas ännu mer över tid.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08