Beijers kundklubb bäst i branschen
I Svenska Kundklubbsrapporten 2019 prisas Beijer Byggmaterials nystartade kundklubb som den som bästa kundklubben hos bygghandeln.
– Vår kundklubb är mer än en kundklubb. Vi har precis börjat bygga branschens bästa lojalitetsprogram för hantverkare där vi ger ett totalerbjudande till våra hårt arbetande proffskunder. Tillsammans ska vi bygga framtidens Beijer och det vill vi göra tillsammans med våra kunder, säger Olof Rydman ansvarig för kundklubben hos Beijer Byggmaterial.
Som medlem i kundklubben får kunderna tillgång till en plattform kopplat till tjänster, utbildningar och möjlighet att skaffa sig bättre villkor även hos andra samarbetspartner.
– Vi har inte kundklubben för att våra kunder ska byta poäng mot produkter. Vi bygger dom som bygger och med det vill vi kunna hjälpa våra kunder att bli ännu bättre företagare genom exempelvis utbildningar eller bra digitala hjälpmedel som förenklar deras administration och arbetsvardag. Där har vi bland annat tjänsterna Enkla kontoret och Bra Byggare som är populära. Genom att vara medlem i kundklubben så får man extra bra villkor, säger Olof Rydman.
Kundklubben startade första september 2019 och växte snabbt till flera tusen medlemmar. I slutet av 2019 utsågs den till bästa kundklubb bygghandeln i Svenska Kundklubbsrapporten.
– Vi har haft en explosionsartad start och det känns extra roligt att våra medlemmar verkligen uppskattar plattformen och innehållet i kundklubben, vi har fått mycket positiv respons. Nu ska vi fortsätta utveckla klubben och värna våra kundrelationer, säger Olof Rydman.
Vad är nästa steg i Beijers kundklubb?
– Ännu mer kraftfulla och smarta lösningar som hjälper hantverkare i vardagen och fler samarbetspartners som kan skapa ett ännu starkare värde för medlemmarna. Sen vill vi så klart att fler kunder ska upptäcka fördelarna och ansluta sig, säger Olof Rydman.