BoKlok inför virtuell säljprocess
Tre av momenten i Bokloks försäljningsprocess; kundkväll, säljstart och avtalskväll, kommer på grund av Corona genomföras virtuellt.
Kundkvällens fysiska informationskväll ersätts av en webbsida med filmer som visar området och liknande bostäder, samt en utförlig presentation av projektet.
Säljstarten på IKEA, BoKloks signum, sker även den virtuellt. Kunder föranmäler intresse för deltagande vid säljstarten digitalt, och själva turordningsdragningen sker sedan i realtid på webben i en streamad livesändning – lika transparent och rättvist som alltid. Turordningsdragningen avgör i vilken ordning de intresserade får välja bostad.
Avtalskvällen innebär istället telefonsamtal till alla på turordningslistan, som i lugn och ro får välja bostad. Därefter får kunden en filmad genomgång av förhandsavtalet. Avtalssigneringen kommer att ske med e-signering.
Kriser ger möjlighet till nytänkande och innovation och BoKlok ser de förändrade inslagen säljprocessen som en möjlighet att ge kunder lika bra, om inte bättre, service - på ett nytänkande sätt. En bra relation och en pålitlig process kan bibehållas och utvecklas till något nytt, skriver Boklok i sitt pressmeddelande.