Beijer får ny logotyp
Beijer Byggmaterial är en del av Stark Group som är Nordeuropas största koncern av byggmaterialhandlare, vilket en ny logotype ska förtydliga.
En gemensam sammanhållning skapas i ett nytt visuellt uttryck i alla sex länder och ska tolkas.”Vi sätter alltid hantverkaren i centrum, precis som i vår nya logotyp”, skriver Beijer Byggmaterial i ett pressmeddelande.
– Att ingå i Stark Group ger oss på Beijer många stordriftsfördelar inom inköp, tillgänglighet, och digitalisering, som gör att vi kan bygga värde lokalt för våra kunder.
– Vår koncerns historia sträcker sig tillbaka till 1896 och när vi nu får en visuell identitet som knyter oss samman gör det oss ännu starkare. Vi är fortfarande samma Beijer Byggmaterial fast i nytt utseende, säger Geir Thomas Fossum, vd för Beijer Byggmaterial.
Den nya logotypen är en hällristning som symboliserar att människan i alla tider har byggt. Det är bland bilder från grottmålningar som man kan se de första situationerna där människor arbetar med hantverk.