23948sdkhjf

Würth slog försäljningsrekord

Würth Svenska gjorde nytt försäljningsrekord under 2020.

Torbjörn Seger är vd för Würth Svenska och berättar att Industri- & Metall divisionen växte tvåsiffrigt, kundtillströmningen varstor och att den digitala affären växte över uppsatt plan.

Würth Svenska är en av Sveriges leverantörer av förbrukningsmaterial, personligt skydd, verktyg och maskiner till proffsmarknaden och hanredovisar sin preliminära försäljningsrapport för 2020.

Omsättningen hamnade på 914.3 miljoner och tillväxten blev 3.4 procent.

- Vi ser den största tillväxten på vår Industri- & Metalldivision, men också Bygg- och Cargo divisionerna påvisar god tillväxt, säger Torbjörn Seger.

Würth Svenska gjort flera viktiga investeringar under 2020, bland annat öppnades fyra nya butiker och Würth App lanserades under sommaren.

-  Vårt fokus på Lean, ständiga förbättringar och ökad kvalitet har också burit frukt under året.

Om man tittar framåt så står Würth inför stora lanseringar, investeringar i nya butiker samt högt ställda försäljningsmål.

- 2021 har startat med god tillväxt. Vi kommer fortsätta investera i våra säljkanaler och förbättra vårt erbjudande till samtliga kundsegment. Målet för året är att växa tvåsiffrigt och passera miljarden i försäljning. 

- Närmaste är lanseringen av vår träskruv, som är revolutionerande på marknaden, avslutar Torbjörn Seger.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078