Beijer: Slut upp i kampen
För femte året i rad är Beijer Byggmaterial huvudpartner till Mustaschkampen, som samlar in pengar till kampen mot Sveriges vanligaste cancersjukdom, prostatacancer.
Precis som tidigare år kommer Beijer att via alla sina 108 byggvaruhus och e-handelsälja blåa kampanjprodukter för byggare där överskottet av försäljningen går direkt till Mustaschkampens insamling. Kunder kommer även kunna skänka bidrag till forskningen direkt via Beijers byggvaruhus och via digital insamling och på Beijers e-handel.
- Byggbranschen i Sverige har över 310 000 anställda där merparten är män, vilket gör denna kampanj väldigt angelägen för oss. Det är jätteviktigt att sprida information om sjukdomen, men det är också nödvändigt med mer pengar till forskningen. Därför vill vi uppmana våra, leverantörer, kunder och konkurrenter att sluta upp i Mustaschkampen. Ett enkelt sätt är att skapa egna digitala insamlingar som man sprider i sina kommunikationskanaler, för att vi tillsammans ska bygga längre liv, säger Geir Thomas Fossum vd Beijer Byggmaterial.
Beijer Byggmaterial har tillsammans med sina kunder ökat sitt bidrag och engagemang till Mustaschkampen för varje år. Årets nyheter i Beijers kampanj är att bästsäljaren, den specialframtagna meterstocken med mustaschtryck nu får sällskap av en hantverkarkniv och ett måttband med Mustaschsymbolen. Förhoppningen är att hantverkare runt om i Sverige passar på att köpa på sig detta kit med förbrukningsartiklar samtidigt som man med stolthet kan bära dem och visa sitt stöd för Mustaschkampen. Som ett slags rosa bandet för hantverkare.
Kampanjen pågår under november månad och syftet är att informera och samla in pengar.