23948sdkhjf

Offensiv satsning inom Thomas Concrete Group

Den svenska familjeägda koncernen kraftsamlar med gemensamt varumärke och ökad integration mellan bolagen.
Thomas Concrete Group, med huvudkontor i Göteborg, samlar nu sina dotterbolag och anläggningar i de olika länderna under gemensamt namn och döper därmed om Färdig Betong till Thomas Betong. Syftet är att en tidigare mera löst sammanhållen företagsgrupp ska arbeta mer integrerat, inte minst inom teknik och utveckling med ett större utbyte mellan koncernens olika expert- och specialistfunktioner.

– Nu bygger vi en starkare grupp. Ett starkt team där vi lär av och hjälper varandra med fortsatt lokal prägel. Genom att offensivt utnyttja koncernens samlade kompetens kan vi ge våra kunder på byggmarknaden en ännu bättre service, säger Hans Karlander, VD och koncernchef, i ett pressmeddelande.

I år firar koncernen 60 år, vilket också är startskottet för koncernens nya varumärkesprofil. Med start under våren börjar 122 fabriker skyltas om. 750 tunga betongbilar lackeras om i enhetliga färger. Ordet ”betong” på det lokala språket integreras också i det nya varumärket för att knyta an till företagets produkt och lokala närvaro.

Beredda att nå toppen
Målet för koncernen är att Thomas ska vara bäst i sin bransch som en lokal leverantör av betong.

– Vi står rustade för att möta ökad efterfrågan på högkvalitativ färdigblandad betong och prefabricerade byggelement, med pålitliga leveranser och hög servicenivå, säger Hans Karlander, VD och koncernchef.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078