Offensiv satsning inom Thomas Concrete Group
Den svenska familjeägda koncernen kraftsamlar med gemensamt varumärke och ökad integration mellan bolagen.
– Nu bygger vi en starkare grupp. Ett starkt team där vi lär av och hjälper varandra med fortsatt lokal prägel. Genom att offensivt utnyttja koncernens samlade kompetens kan vi ge våra kunder på byggmarknaden en ännu bättre service, säger Hans Karlander, VD och koncernchef, i ett pressmeddelande.
I år firar koncernen 60 år, vilket också är startskottet för koncernens nya varumärkesprofil. Med start under våren börjar 122 fabriker skyltas om. 750 tunga betongbilar lackeras om i enhetliga färger. Ordet ”betong” på det lokala språket integreras också i det nya varumärket för att knyta an till företagets produkt och lokala närvaro.
Beredda att nå toppen
Målet för koncernen är att Thomas ska vara bäst i sin bransch som en lokal leverantör av betong.
– Vi står rustade för att möta ökad efterfrågan på högkvalitativ färdigblandad betong och prefabricerade byggelement, med pålitliga leveranser och hög servicenivå, säger Hans Karlander, VD och koncernchef.